Eerste dagen in Chili - Reisverslag uit Constitución, Chili van Sofie Habets - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Chili - Reisverslag uit Constitución, Chili van Sofie Habets - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Chili

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

03 Februari 2013 | Chili, Constitución

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan! In Chili!
Vrijdagnacht aangekomen in Santiago om 01:30 uur.
Ongeveer 16 uur gedaan over de reis.
In Santiago stonden Lene, Isa en familie van Pablo al klaar met de auto om me naar het appartement te brengen. (Super lief).
Zaterdag hebben we in Santiago rondgelopen waar het normaal heel druk is maar op het moment zijn er veel Chilenen op vakantie.
'S avonds hebben we lekker gegeten en kregen we een show van een oudere zanger/gitarist. Enorm van genoten!

Vanmorgen zijn we vroeg met de bus vertrokken naar Constitution waar we morgen de eerste workshops gaan geven.
Vanmiddag zijn we al naar het meisjes tehuis gegaan.
Deze meisjes hebben allemaal een eigen verhaal. Ze zijn seksueel misbruikt, mishandeld (fysiek/mentaal) of zijn hun ouder(s) verloren.
Enorm heftig. Ik ben er helemaal van ontdaan.
In het huis waar we op dit moment verblijven zijn ook de moeder, zwager en zus van Pablo. De moeder van Pablo heeft vanavond voor ons gekookt. Heerlijk gegeten!

Vanavond gaan we nog even terug om trommels te maken van emmers etc. En dan gaat het morgen echt beginnen!!!
Het weer is hier erg lekker! (30/35 graden)
Er lopen hier veel zwerfhonden en katten rond...
Ook van die kleine zielige katjes die je in je koffer wilt stoppen.
Met mijn Spaans gaat het nog niet zo goed, als ik terug ben neem ik een cursus! Gelukkig zijn Lene, Pablo en Isa er nu om mij bij te staan.

Tot snel weer,

Veel liefs,
Soof.

  • 03 Februari 2013 - 23:35

    Ismene:

    Mooi dat je dit allemaal mag meemaken. En Ja soms kunnen verhalen je erg aangrijpen maar je kan begrip en troost bieden middels je enthousiaste en lieve uitstraling. Meer is er vaak niet nodig dan net dat beetje extra aandacht waardoor een mens weer zijn bestaansrecht omarmt of weer een toekomst ziet. Knuffels in gedachte bij je x

  • 04 Februari 2013 - 12:26

    Nikki:

    Als iemand dit kan, ben jij het. Je haalt je inspiratie uit wat je meemaakt en inspireert die lieve kinderen ermee. Het lijkt me een heel goed begin zoals je het vertelt. Word er ook een beetje jaloers op hoor!! Ik blijf je verhalen lezen.

    Enjoy xxx!

  • 04 Februari 2013 - 18:22

    Jacqueline:

    Leuk om iets van je te horen! Ben al weer benieuwd naar je volgende verhalen, dus tot gauw! Groetjes!

  • 04 Februari 2013 - 19:17

    Katinka Dekker:

    Wat heb je nu al veel meegemaakt Sofie! Heftig die verhalen van de meisjes. Lekker genieten van de workshops en succes met het Spaans! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Constitución

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2013

Laatste verslag

15 Februari 2013

4e dag WMF in Licantén

11 Februari 2013

Afscheid en op naar Licantén

09 Februari 2013

1ste week in Constitutión

06 Februari 2013

Workshopdagen 1 & 2
Sofie

Hallo allemaal! Mijn naam is Sofie Habets en ik ben 22 jaar oud. Op dit moment zit ik in 't 3e jaar van het Conservatorium Codarts richting Muziektheater. Afgelopen jaar ben ik begonnen aan de Minor Educatie. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik veel voldoening haal uit lesgeven. Het is, naast zelf op de planken staan, een passie van mijn geworden. Nu heeft Codarts mij de kans gegeven om met World Music Factory mee te gaan naar Chili! Wij zullen hier 5 dagen in zowel Constitution als in Licanten verschillende workshops geven aan ongeveer 30 kinderen. (Leeftijd 8 t/m 12) Ik zal theater toe gaan voegen aan de workshops. Graag houd ik jullie op deze manier op de hoogte van mijn avontuur! Adiós! Liefs, Sofie. check: http://theworldmusicfactory.blogspot.nl/

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7352

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: